Motorváros LusteeNet
Híreink a csapatról

VÁGJUNK NEKI TRABANTTAL AFRIKÁNAK - VELED EGYÜTT  
2007. február 26.

Ha van két-három szabad heted plusz egy Trabantod, ráadásul egy-két barátod, akik Hozzád hasonlóan szeretnek Trabanttal ismeretlen tájakon barangolni, néha-néha szerelni és mindezt Afrikában, akkor ne várj sokat, jelentkezz!

VÁGJUNK NEKI TRABANTTAL AFRIKÁNAK, VELED EGYÜTT

  • A kihívások embere vagy?
  • Érdekel Afrika?
  • Szívesen túráznál sivatagi körülmények között, akár Trabanttal is?

  A Trabant Tramp idei évi Bamakos sikerén felbuzdulva szeretnénk egy felhívást intézni felétek. Nagyon örülnénk, ha lenne kedvetek egy közös Trabantos csapatban nekivágni Afrikának 2008-ban, mert terveink szerint ha nem is Tramp-el de mindenképpen Trabanttal mi is újra nekivágnánk.

Ha van két-három szabad heted plusz egy Trabantod, ráadásul egy-két barátod, akik Hozzád hasonlóan szeretnek Trabanttal ismeretlen tájakon barangolni, néha-néha szerelni és mindezt Afrikában, akkor ne várj sokat, jelentkezz!

  Amennyiben kérdések merülnek fel benned, nyugodtan írd meg nekünk, vagy nézz szét az oldalon és olvasd el a Motorváros Team napi hírösszefoglalóit a futamról (görgess lejebb).

A jelentkezés semmibe nem kerül, mindössze tájékozat, hogy hozzánk hasonlóan hány olyan „?rült” Trabantos van, akik belevágnának egy afrikai túrába Trabanttal! A jelentkezésekr?l, a felmerült kérdésekr?l, a kialakult összlétszámról és a Trabantok felkészülésér?l folyamatosan tájékoztatunk majd mindenkit.

Amennyiben kedvet éreztek ehhez, kérlek jelentkezzetek az
info@trabanttalafrikaba.hu
címen.

Üdv és Trabantra fel!

Motorváros Team

teve

BB2 14-16. nap: A Motorváros Team Trabant cabriója a 16. helyet szerezte meg a Budapest-Bamako afrikai futamán  
2007. január 30.

A Motorváros Team keleti csodajárgánya megtett 8200 kilométert, de az utolsó napon már vontatva érte el a végcélt Bamakot
további képek >>>  

A Budapest-Bamako utolsó napjai kicsit összefolynak nem csak a futamot követ? családtagok, barátok és kollégák követték nehezen az utolsó szakaszokat, hanem a végére a résztvev?knek is nagyon elegük lett az igazi Afrikából.

A Mauritán részen Trabantos csapatunk gyönyör? szavannán keresztül jó min?ség? földúton haladt, ahol sajnos egy defekttel sikerült ötszöggé varázsolniuk az amúgy kör alakú felniüket. Eddig nem esett szó beduin sátoros szállásról, ami végtére is a nagy semmi közepén a sok szabad ég alatt eltöltött kissé h?vös éjszaka után jobban esik, mint a szélben történ? sátorállítás. A nagy családi kemping padlója matracokkal, sz?nyegekkel van leterítve, az ember bárhol leheveredhetett, ahol helyet talál. A különbség a csillagos égbolt és a sátorban alvás között nem sok, mivel a föld majdnem ugyanolyan kemény, csak a szél nem fúj annyira hevesen. Az esti nyugodt alvást csak a sátor sarkához kikötött kecskegida egész éjjel tartó keserves sírása zavarta meg, de az elmúlt két hét megedzette a Fiúkat így mindenki jól aludt. Reggel csak azok nem örültek akik, a sátoron kívül töltötték az estét, mivel nem akartak el?z? este 10 eurót fizetni a szállásért, de azt a háziak így is úgy is elkérték.

Még csütörtök reggel azon tanakodtak a Fiúk, hogy megint más úton indulnak, mint amit el?írtak. Így ?k nem Kankossa felé tartottak, ami után a Mali határátlépés következett volna, hanem Szenegál felé vették az irányt, mivel ott az utak is sokkal jobb állapotnak örvendenek, mint Mauritániában.

De a Szenegáli határ el?tt még volt egy kötelessége a csapatnak. A Motorváros csapat örökbefogadott egy Mauritán falut Djajibine-ét, ahova adományokat vittek, mint az összes többi résztvev? a többi másik örökbe fogadható faluba. A Fiúk gyerekruhákkal és édességekkel pakolták tele az autót. Gondolták nem lesz nehéz ennek az átadása, hiszen a versenykiírásban is említett falu öregjeinek fogják átnyújtani ?ket, akik majd a kiosztják a rászorulókna. De az élet Afrikában egészen máshogy zajlik, a helyi vezet? már annyira vén volt, hogy kezet fognia is csak nagy nehézségek árán sikerült. Így a Trabisok ott álltak a helyiek gy?r?jében, akik megrohamozták ?ket és az autót. Volt olyan kisgyerek aki ugyan kibontotta a csokit, de nem tudta, hogy mit is kell vele csinálni, mikor Szabolcs a szájába adta akkor nagyon elcsodálkozott.

A nagy találkozás után versenyz?ink Selybaby felé vették útjukat, amivel a két hét legnehezebb szakaszát kezdték meg. A térképen járható útként jelölt 35 kilométeres szakasz az életben nem nem tükrözte ugyanezt. Az út járhatatlan volt, többször is elásták magukat a homokban a Fiúk, kiszáradt folyómedreken próbáltak átevickélni, helyi autós segítséget igénybe véve ami 15 eurót jelentett. A segít?k se nagyon értették miért szeretnének Trabisaink Bakel városba jutni, hiszen igaz, hogy mellette már a Szenegál határ húzódik, de még el?tte egy 4 méter mély folyó terül el. A 2004-es térkép folyót nem jelzett csak egyenes utat Bakelig, de természetesen a helyieknek lett igazuk.

Ekkor élték át, egyik legjellemz?bb afrikai történetüket aFiúk, mikor elkezdtek alkudozni két halásszal,akik a két csónakot összekötötték rátettek két pallót, majd arra állítoták rá a Trabit, mindezért pedig 300 eurót kértek volna. De a magyar ember is tud alkudni, már 200 eurónál járt az afrikai ajánlata, mire Szabolcs 30 eurót mondott. Az alkunak a helyi rend?r vetett véget, aki egy kis pöti kád?ért, minden oké lesz a transzporttal, mondta a felettes szerv. A Fiúk végül egy pár ruhadarabért és 10 euróért vitették át magukat a folyón. Sajnos a Szenegáli oldalon nem jutottak tovább, mivel az ottani hatóságok nem engedték be ?ket vízum hiányra hivatkozva. Így visszajöttek szabad ég alatt éjszakáztak és folytatták útjukat Bamako felé.

A Fiúk elmondása szerint „A Mauritán-Mali szakasz(Mbout-Kankossa-Kayes városok érintésével) minden képzeletet felülmúlóan bitang volt.” Sajnos ezt a Trabant Tramp is megsínylette, hiszen az utolsó 100 kilométert már vontatva tette meg. De így is szép volt 8200 kilométer megtétele afrikai szavannán, sivatagon keresztül egy kelet-európai Trabanttal, nem semmi! Ezúton köszönjük a Dacia és az Ezüsttekn? csapatnak, akik az utolsó szakaszon segítettek felváltva vontatták a Fiúkat!

Még Bamakoban sikerült jó áron eladni az autójukat így a mai járattal már haza is repülhetnek a Fiúk, a családtagok legnagyobb örömére!

Mindenkinek gratulálunk nem semmi teljesítmény volt ewz minden Budapes-Bamako résztvev?t?l!!!


A Budapest-Bamako verseny helyezettjei:

1. Juraj Ulrich és Daniela Ulrichova (Szlovákia)
2. Baráti Tamás és Harman Tibor (Szlovákia)
3. Tomas Brazda és Peter Komrska (Csehország)
4. Jan Srajer, Karel Nepra és Pavel Ptacek (Csehország)
5. Galavács Ottó és Krakoczki Adolf (Magyarország)


Motorváros Team –Trabi Cabrió
www.TrabanttalAfrikaba.hu
www.motorvaros.hu

forrás: Motorváros Team, www.budapestbamako.org, www.szabadban.hu
képek: www.vilagfa.gportal.hu; www.budapestbamako.org, www.szabadban.hu


teve

BB2 13. nap hírei: A Trabantosok egy folyót ladikkal átszelve majdnem átjutottak Szenegálba, hogy új utakon hamarabb érjék el a kit?zött napi célt.  
2007. január 26.

A Motorváros Team már eddig is bizonyította, megoldásaiban eltér a többi futam résztvev?t?l. A csütörtöki napon se történt ez másképp.
további képek >>>  

2007.01.25. – www.trabanttalafrikaba.hu

A tegnapi napon a futam résztvev?i még Mauritánia területén küzdöttek a homokkal, és a 40 fokos meleggel. Két táborhely is célállomásként szerepelt a tegnapi etapban az egyikhez a mauritániai Kankossáig rövidebb ámde sokkal nehezebb terep vezetett, inkább csak elszánt és vakmer? 4x4 kerék meghajtásúaknak. A másik táborhely a már Maliban lév? Nioro falu volt, ahova a Világfa csapata, a Csepel csapat és Cigánygyerek az égb?l este tíz órakor már meg is érkeztek, a táborban pedig már ott találták a 39-es Hello Afrika csapatot, a 29-es, a 26-os, a 67-es és a 47-es rajtszámú résztvev?kkel egyetemben.

A Világfa Csapat elmondása szerint a Mali vámosok emberséges hozzáállása nagyon eltért az eddigi marokkói és mauritániai határátkelés tapasztalataitól. A KÖSZIG csapat gyakorlatban is megtapasztalta, mennyire a világtól messze eldugott falvakban járnak, mikor is Kankossát elérve útbaigazításért cserébe tollat adtak egy helyi asszonynak, aki hiába nézegette, forgatta nem tudott rájönni, hogy mire használható az ajándékba kapott tárgy.

Több csapat elmondása alapján nem nehéz képet kapni a helyiek szegénységér?l és a mauritániai szavannáin uralkodó nyomorról. Az út mentén mindenütt döglött állatok tevék és kecskék teteme, hevert. Az út menti látványt tovább „színesítette” az elvétve felbukkanó 30 évnél nem fiatalabb autók roncsai, a felismerhet? márkák között sok Mercedes volt. A hentesek napi portékája az út mentén kitéve, ám a helyi asszonyokat se t?z? nap se legyek tömege sem riasztja vissza a húsvásárlástól.
A futam résztvev?i megtanulták, hogy autóból pöti kád?t (petit cadeau) kiszórni nem szabad, ajándékkal mindig a helyi falu elöljáróját kell megkeresni. Amennyiben az autós mégis megsajnálja a köré sereglett 30-40 éhes és rongyos ruhákba öltözött gyereket és ad valamit nekik, akkor vére men? verekedésnek lehet szem- és fültanúja.

A Trabant Tramppal versenyz?k Szabolcs és Roland is kell?képpen megutálták a homokot, mivel tegnap minimum négyszer is ki kellett ásniuk a kis kocsit, ami a 40 fokos h?ségben emberfeletti küzdelmet jelentett. Az út viszonyok se kedveztek a száguldozásnak, mivel a homokos szakaszokon Szabolcsék végsebessége csak néha-néha érte el a 30km/h-át.

A f?szervez? Szabó Gál András így adott hírt a Trabisokról a tegnapi beszámolójában: „Sajnos se a térkép, se a GPS nem pontos, csak a helyiek helyismeretében lehet bízni ilyen helyzetekben.- nyilatkozta Krúdy Szabolcs, aki félelmet nem ismerve vágott neki egy harmadik, teljesen ismeretlen útvonalnak Trabijával.

A Trabisok újító feladat megoldásai mindig mosolyt csalnak az arcunkra, így volt ez tegnap is, amikor járt utat elhagyva Szenegál felé vették az irányt. Így próbáltak meg utat rövidíteni a következ? napi célpont a Maliban lév? Kayes felé. Ugyan egy folyó állta útjukat, de gondolták két ladikot összekötnek és azt kompként használva át tudják szállítani a kis autót a túlpartra. Az ötlettel nem is volt semmi probléma, amíg a szenegáli határ?r nem állta útjukat, és mivel a Fiúk nem rendelkeztek vízummal, kénytelen kelletlen viszaladikoztak a mauritán oldalra. A ténykedésüket a partról egyre több gyerek csodálta, lassan több százan gy?ltek össze, hogy nyomon kövessék versenyz?ink próbálkozását.. A kompbarkácsolással sok idejük ment el és közben rájuk esteledett, de mivel nem akartak a vízpart mellett aludni, így a vaksötétben továbbindultak. Olyan 15 kilométerrel arrébb a semmi közepén a helyi tevék társaságában hajtották álomra fejüket. A csillagos ég romantikáját csak a tevék prüszkölése zavarta meg néha.

A futam többi résztvev?inek se telt élmények nélkül a napjuk a 10-es rajtszámú Axon Toyota Team, tegnap balesetet szenvedett és ugyan a helyszínt minél hamarabb elhagyták ismerve a helyi er?k külföldiekhez való hozzáállását, de egy kés?bbi ellen?rz?pontnál a rend?rök mégis ?rizetbe vették ?ket. Segítségükre sietett egy helyi ügyvéd, de már a tegnapi etapot nem tudták teljesíteni.

A Hu Cares csapatnak el?bb a kipufogója szakadt ki, majd a benzintankjuk is kilyukadt. A 06-os Tandberg csapatnak csíntalan kölykök betörték a hátsó ablakát. A 18-as Agrianna csapatnak pedig, a bal hátsó gátló tartója tört el. A Sárga angyal, az Üvegtigris és az Asztroweb csapatok együtt tartanak Bamako felé. Az Ural Bocis csapat az oldalkocsis motorjukkal, csütörtök reggel még útnak indultak, de ?k se a kijelölt utat követik majd. A Hu.cares csapata a tegnapi napon a Szenegál folyó átkelést is bevette a repertoárjai közé. Az Axiál Rally Team egyik motoros embere Mayer Viktor sms-ben küldte a hírt, hogy néhány defekt és egy fékprobléma után sikeresen elérték Kankossát, ami nem kis feladat volt, hiszen mindössze 150 kilométert tettek meg, 8-9 óra leforgása alatt. A ma estét már Maliban tölti a mez?ny legjava.

Külön dicséret illeti a Hummer-rel induló csapatot ?k az egész verseny alatt folyamatosan mentettek, kinek a motorját vitték egy darabon, kinek az autóját vontatták ameddig kellett. Nagyon szépen köszönjük Fiúk!

A Budapest-Bamako verseny jelenlegi állása:

1. 14-es Daniela Ulrichova és Juraj Ulrich (Szlovákia)
2. O2-es Baráti Tamás és Harman Tibor (Szlovákia)
3. 18-as Krakoczki Adolf és Galavács Ottó. (Magyarország


Motorváros Team –Trabi Cabrió
www.TrabanttalAfrikaba.hu
www.motorvaros.hu

forrás: Motorváros Team, www.budapestbamako.org, www.szabadban.hu
képek: www.vilagfa.gportal.hu; www.budapestbamako.org, www.szabadban.hu; www.kep.tar.hu/medorimohamedi



teve

BB2 12. nap hírei: Lazulás a homokos parton, hajvágás és esti mulatság a város egyetlen VIP szórakozóhelyén  
2007. január 24.

A hivatalos pihen?napon mindenki kedvenc id?töltésének hódolhatott, Trabisaink napozással múlatták az id?t a 30 fokos melegben
további képek >>>  

2007.01.24. – www.trabanttalafrikaba.hu

A tegnapi nap az összes Budapest-Bamakos résztvev? számára pihenéssel és napozással telt. Minden csapat kipróbálhatta a maga kedvenc afrikai id?töltését, volt aki homok síeléssel, voltak akik röplabdázással múlatták az id?t a futam hivatalos pihen?napján. A futam résztvev?inek járgányai, rögtönzött sátraik a homokos óceánpartot egész hosszan elborították. A harminc fokos melegben Trabant cabriósaink is a napozó ágyat választották.

A Fiúknak közvetlenségük révén sikerült megismerkedniük egy helyi borbéllyal, aki Rolandnak vágott egy igazi afrikai stílusú frizurát, majd idegenvezet?ként a Fiúkhoz csapódott. Nouakchott-ban az egyetlen helyi szórakozóhelyre kalauzolta el ?ket, amit VIP helynek titulált, de a helyhez érve csak a vasajtón kézzel és ecsettel festett felirat tanúsította a hely szórakozó jellegét. De rögtön bejutni se tudtak, mivel csak este 11-kor nyitott ki, ezért várakozó álláspontra helyzkedtek és elmentek egy helyi étterembe, ami kintr?l nem t?nt túl bizalomgerjeszt?nek. De itt is megmutatkozott Afrika két arca, mert bent 3 plazma tévé és érint?képerny?s pénztárgép fogadta a betér?ket. Az angol WC kifogástalan állapotát és a m?köd? kézszárítót magyar benzinkútjaink is megirigyelhetnék.

A Motorváros Team eddig nagyon sokszor próbálta a helyi finomságokat, gondolták vasgyomorral bírnak, ám Rolandon kifogott egy helyi burger, de legyen ez a legynagyobb bajuk. Elmondásuk szerint a mobiltelefon használhatóság Mauritánia legnyugatabbi részén szinte egyenl? a nullával, bár helyi mobillal is találkoztak, csak a Fiúk nem értették, hogy mire használják ?ket, ha térer? nincsen.
A Tandberg Team elmondása alapján összesen hét csapat volt aki tegnap nekivágott a veszélyesebb homokos szakasznak és ebb?l csak két autó volt az, aki teljesítette is azt, egyikük egy Landcruiser, másikuk pedig a Volswagen Bogár, ?k mindketten mentor kategóriában szerepelnek a futamon.
Tegnap este a Lucullus Baráti Társaság tagjai, Barna Ádám és Barna Tibor elkészítették a világ els? tevetarhonyáját, miután csapatuk, a TarhonyaRally Racing Team is sikeresen teljesítette az aznapi távot. Magyarország legnagyobb ínyencklubja dobok ritmusára, az Atlanti-óceán partján f?zte meg a történelem els? magyar-mauritán fúziós étkét, amivel az egész mez?nyt megvendégelték. A lakomán részt vettek helyi kiválóságok is, akik a fogást egészen egyszer?en magyar kuszkusznak keresztelték.

A tevetarhonya receptjét megosztanánk a kedves érdekl?d?kkel:

Hozzávalók (10 f?re):

▪ füstölt teveszalonna 30 dkg
▪ tevehús 50 dkg
▪ tarhonya 60 dkg
▪ vöröshagyma 30 dkg
▪ zöldpaprika 30 dkg
▪ paradicsom 30 dkg
▪ burgonya 50 dkg
▪ só
▪ fokhagyma 3 gerezd
▪ Lucullus f?szerpaprika
▪ Lucullus vietnami ?rölt fekete bors 1dkg
▪ Lucullus török kömény

A mai napon a résztvev?k elindulnak Afrika szíve felé. A tájból is látszik, hogy a vörös szaharai d?néket hogyan váltja fel a füves szavanna. Az út során nagyon sok gyerekkel és állattal találkoztak a Fiúk, közülük is sokszor a legveszélyesebbekkel a szamarakkal, mivel ?k az autó láttán nem elfutnak, hanem elindulnak felé. De eddig nem történt semmi koccanás az égiek is vigyáztak a kis Trabira.

A mai célpont: Mbout, Mauritánia, napi autózás 535 km

Motorváros Team –Trabi Cabrió
www.TrabanttalAfrikaba.hu
www.motorvaros.hu

forrás: Motorváros Team, www.budapestbamako.org, szabadban.hu
képek: www.vilagfa.gportal.hu; www.budapestbamako.org, www.szabadban.hu



teve

BB2 11. nap hírei: A Motorváros csapat Trabija egy nap alatt két napi távot tett meg  
2007. január 23.

Az etapok rövidsége és az út járhatatlansága miatt Trabisaink a hétf?i célpontot kihagyva már a keddi állomáson várják a többieket
további képek >>>  

2007.01.23. – www.trabanttalafrikaba.hu


A Trabisok már vasárnap is az óceán parton töltötték az éjszakát, bár akkor a szabad ég alatt vadkempingeztek de az érzés, hogy az ember az Atlanti-óceán mellett a csillagos ég alatt hajtja álomra fejét nem hagyta nyugodni ?ket, így a tegnapi estét is a parton töltötték egy kis kempingben. Az óceán látványa elmondásuk szerint leny?göz? és a hullámok, szinte elképzelhetetlenül magasak, az erejük szinte megfélemlíti az embert.
A tegnapi nap útleírása is említi, hogy aki nem négykerék meghajtású autóval közlekedik, az akár ki is hagyhatja a Banc Darguin Nemzeti Parkon keresztül vezet?, igazi sivatagi utat. A f?szervez? Szabó Gál András a következ?képpen jellemezte a terepjárósok tegnapi nekiindulását: „Hatalmas kurjongatások közepette száguldottak a homokd?néken egészen az els? elakadásig. Akkor aztán megismerték az afrikai ralik másik oldalát is, milyen is 40 fokban homokot lapátolni, vontatni és imádkozni, hogy ne maradjanak örökre a sivatag fogságában.” A hétf?i feladatot és célállomást nem csak a két kerék meghajtással rendelkez?k, hanem sok más négy kerék meghajtással rendelkez? résztvev? is kihagyta az út járhatatlanságára hivatkozva.

A Trabantosok csatlakoztak a biztonságos tömeghez és a hétf?i célállomás Nouamghar melletti vadkemping helyett a betonút biztonságát élvezve jutottak el az ország határ mell?l Mauritánia f?városáig Nouakchott-ig. Így összesen 500 kilométert vezettek egyhuzamban. Az oda vezet? út során egyetlen várost vagy falut sem láttak, csak egy-két kunyhó törte meg a sivatag végtelen monotonságát. Az id?járás ingadozása eléggé megterheli a futamon résztvev?k szervezetét, hiszen a felh?mentes égbolt alatt trópusi meleg perzseli ?ket, ám amint egy parányi felh?foszlány is megjelenik, úgy h?l le nagyon hidegre a leveg?.

A Motorváros csapat túlesett az els? lopási kísérleten is. A Fiúk menet közben megálltak és útbaigazítást kértek egy 4-5 kunyhós kis faluban, de mire visszafordultak a kocsi felé a helyi kisgyerekek bámulatos gyorsaságának lehettek szemtanúi. A gyerekek kezükben pár tekercs WC papírral, Roland kabátjával és pólójával a kezükben igyekeztek elt?nni a homokd?nék között, mire a Fiúk szintén gyors reagálásukról tanúbizonyságot téve, még idejében visszaszerezték a navigátor kabátját.

Nouakchott-ban az autós közlekedést az apály és dagály váltakozása szabályozza. Az apály hajnali három óra felé kezd?dik ekkor van a víz a legtávolabb a parttól, ezért egészen reggel fél hétig, kényelmesen lehet autózni ezen a szakaszon. Amennyiben valaki holnap nem indul el ebben az id?szakban, akkor már csak délután lesz lehet?sége elrajtolni, az újabb apály idején. A résztvev?k az idevezet? úton láttak egy autóbusz roncsot a tengerpartihomokban, ami fénykorában egy német turistabusz volt, csak utolérte a dagály még tíz évvel ezel?tt.

A holnapi célpont: Mbout, Mauritánia, napi autózás 535 km

Motorváros Team –Trabi Cabrió
www.TrabanttalAfrikaba.hu
www.motorvaros.hu

forrás: Motorváros Team, www.budapestbamako.org, szabadban.hu
képek: www.vilagfa.gportal.hu; www.budapestbamako.org, www.szabadban.hu



teve

BB2 9-10. nap hírei: A Mauritán határ?rség bódéban és matracon fekve fogadja az országába belép?ket, Trabis csapatunk már Mauritániában jár  
2007. január 22.

A Motorváros Team már Mauritánia fantasztikusan szép homokd?néi mellett küzd az els?bbségért
további képek >>>  


2007.01.20. – www.trabanttalafrikaba.hu

A Motorváros Team tagjai vasárnap szinte észre se vették, hogy beléptek Mauritániába. A koszos ?rbódé, benne két matrac és a rajta fekv? a belépési papírokat fektében kitölt? két határ?r nem er?sítette a Magyarországon megszokott hivatalos közeg képét. A Fiúk semmin sem csodálkoztak, tették a dolgukat nyújtották az útlevelet és a koszos bódé utáni következ? viskóban már asztal is várta ?ket, ami elmondásuk szerint azért volt fontos, ,mert pecsételni a földön fekve már nem lehet. De még a pecsét se nyit ki minden kaput ebben az országban, mivel a sorompó nyitását csak a három órakor munkába álló sorompókezel? végezheti. A Trabis fiúk 10 nappal a futam indulása után és túl egy afrikai sufni tuning 2 órás szintid? alatti szélvéd? cseréjén, már nem csodálkoznak semmin, megadóan várták a sorompókezel? szaki munkába állását.

Tulajdonképpen annak is örültek, hogy még este hét óra el?tt ideértek, mert a határátlépés se m?ködik egész nap, pontosan reggel hétt?l este hétig lehet befáradni az országba, azon kívül tessék a sorompó el?tt várakozni. Sajnos az Üvegtigris csapatának nem sikerült az adott nyitvatartási id? el?tt elérni a határt, így a környéken aludtak egy motelban, velük együtt pár motoros tette ugyanezt.

A határ után úttalan utakon jártak a versenyz?k, amiben Trabant cabriósaink el is süllyedtek, majd a semmi közepén felt?nt egy helyi Mercedes, ahonnan az itthonról el?re e-mailen elküldött autó biztosítás papírjait kapták meg a Fiúk. nem kis meglepetésükre. A Merci pénzváltóként is funkcionált, hiába mindent egy helyen a d?nék között, erre a cseles megoldásra csak az afrikaiak képesek.

Ahogyan azt a verseny útvonal leírásában még a futam el?tt olvashatták a résztvev?k a Mauritán hatóságok nagyon szigorúan veszik az alkohol behozatalt és keményen büntetik, annak minden formáját. Ennek fényében néhány Bamakos résztvev? még el?z? este elfogyasztotta felhalmozott készleteit, ami a másnapos melegben már nem t?nt olyan jó ötletnek.

A Motorváros Team már napokkal ezel?tt elfogyasztotta alkohol tartalékait, így nyugodt szívvel hagyták el a határt, röpke egy és félórás várakozást követ?en Mauritánia maga nagyon nyomasztó és a rettenetes állapotokat csak a természeti szépségek a homokd?nék végtelen sora és az óceánpart feledteti.

Trabantosaink megint felülmúlták önmagukat, mivel laptoppal rendelkeztek, de internet elérés a két csillagos szállóhoz nem járt (tulajdonképpen a körülmények a két csillagot se érdemlik), ezért Szabolcs és Roland beültek az öszkomfortos kisautóba és a vezeték nélküli azaz WiFi kapcsolaton keresztül lecsapolták a négycsillagos szálloda internet kapcsolatát és a szálló el?tt a csillagos ég alatt küldték haza az információkat Mauritániából.

Akik a híreink szerint biztosan elérték Dakhla városát, azok a nagy port felkavart huszonéves öreggel induló Dáciások, az Axiál Rally csapata, akiket három motoros képvisel és a lassú járm?ként haladó de annál biztosabb Csepel csapat. Gratulálunk Mindenkinek, szép teljesítmény, de most következik csak a Szahara igazi arca.
Természetesen meg kell említenünk a verseny egyik legnehezebb döntését. A szabadban.hu csapata Csaba és Zoli, a helyi er?kkel támogatva tegnap estig sem tudott javítani az autó állapotán, így feladták a versenyt. Csabi az autóval visszaindult Cassablanca felé, egyrészt hogy hazajusson, másrészt itt található egész Afrika talán egyetlen Suzuki Dealere, akinél kapható a hiányzó alkatrész. Zoli pedig csatlakozva a Dessert Fox csapathoz egy Ford Sierrában száguld tovább és tájékoztat majd minket is a további fejleményekr?l.

A tegnapi napi homokos küzdelem csak ízelít? volt a mai, 150 kilométeres d?nés etaphoz képest. Ma a Budapest-Bamako egyik legnehezebb, de egyúttal a leggyönyör?bb szakasza várt a Motorváros csapatra. A Banc Darguin Nemzeti Park érintetlen homokd?néivel kellett megbirkózniuk az indulóknak, valószín?, hogy a kicsi és könny? kocsi el?nyei itt még inkább el?térbe kerülnek majd.

Az esti célpont, az Atlanti óceán partján a Szaharában lesz, az odajutás terepjáróval nem gond, de két kerék meghajtású autóval nem célszer? bemenni a sivatagba, hacsak nem javasolja az útleírás. Akik pedig egy kis tengerparti vadkempingre vágynának, azoknak is van egy javaslat az itinerben, a parton található ma esti táborhelyt?l Nouamghartól 12-13 kilométerre, aminek érdekessége, hogy csak apályban megközelíthet?. Célszer? nem a hullámokban vezetni, mert a víz könnyen kimoshatja az ember alól a járm?vet és akkor nincs megállás a víz az úr.

A holnapi célállomás: Nouakchott, napi autózás 153 km

Motorváros Team –Trabi Cabrió
www.TrabanttalAfrikaba.hu
www.motorvaros.hu

forrás: Motorváros Team, www.budapestbamako.org, szabadban.hu
képek: www.vilagfa.gportal.hu; www.budapestbamako.org,




teve

BB2 8. nap hírei: A Trabant cabrio szélvéd? nélkül, utasai pedig motoros szemüvegben fejezték be a tegnapi etapot  
2007. január 20.

A Trabisok az elveszített szélvéd? miatt, feladták azt a tervüket, hogy a visszautat is ezzel az autóval tegyék meg, de a helyiek találékonysága megoldotta a problémát és már nem kérdés, hogy a kis járm? visszafelé is saját kerekein jön majd.
további képek >>>  

2007.01.20. – www.trabanttalafrikaba.hu

A fiúk napjai nem telnek szürke egyhangúságban. A legújabb hír szerint egy felver?dött k? miatt a szélvéd?jük berobbant a tegnapi Camping Le Roi Bedouin tábor el?tt 120 kilométerrel. A Fiúk szélvéd? nélkül folytatták útjukat a táborig, egy kölcsönkapott motoros szemüvegben. El?ttem a kép, és a helyiek arckifejezése, amikor meglátták a szélvéd? és tet? nélküli Trabit benne a két enyhén leégett európai utassal ráadásul mindketten motoros szemüvegben.

 

Sajnos az elveszített szélvéd? miatt kezdett halványulni annak az esélye, hogy a Trabanttal jönnek majd visszafelé is a Fiúk. Ugyan Afrikában motoros szemüveggel kivédhet? a szélvéd? hiánya, és a forróságot is kellemesen enyhíti a szembe szél, de mindezt Európában f?leg február elején igen nehéz kivitelezni. De az égiek a Motorváros Team-el vannak, hiszen a tábor utáni legels? nagyvárosban a helyi szerel?k két óra alatt összeraktak egy új szélvéd?t plexib?l, a csapat elmondása szerint „olyan, mintha gyári lenne aki nem tudja, hogy betört eredetinek gondolná” mondta Krúdy Szabolcs a csapat pilótája.

 

Úgy t?nik a Motorváros Team a helyiek körében is népszer?ségnek örvend, mivel a benzinkúton felejtett tanksapkát két motoros kis srác vitte utánuk. Ismeretlenül is értékeljük a kedves hozzáállást.

 

Az eredeti nevén Trabant Tramp-et még mindig nem kellett m?szaki okok miatt kezelni, az összes többi versenyz? legnagyobb megdöbbenésére. Szinte mindenki a csodájára jár, hogy milyen jól bírja ez a keletnémet csoda. Mi nagyon drukkolunk eddig is szép teljesítményt nyújtottak, mind a Fiúk, mind a Trabi!

 

A tegnapi napon a Hummeres csapat a 61-es rajtszámú Rock'n'Roll Team vette át a sárgaangyal szerepét a Trabisoktól, mivel a 11-es Ezüst Tekn?s csapatot vontatták be a legközelebbi városba Zagorába, ahol az olajtekn? foltozása után az Ezüsttekn? folytatta útját. A Hummer és a Trabant cabrio egy kis terep rallyn is összemérte tudását, amin a fotók tanulság szerint a kisebb járm? volt a fürgébb, természetesen csak a kép kedvéért.

 

A szombati nap célpontja a Nyugat-Szaharai Dakhla városa volt, ami 540 kilométeres távot jelentett a versenyz?knek. Az oda vezet? útról nem volt célszer? letérniük, mivel a homokos részeken elszórtan, bárhol taposó aknára szaladhattak volna, ha nem vigyáznak. A felkel?k és a marokkóiak gondoskodtak róla, hogy aknákat találjon az, aki letér a kijelölt útról. Ebb?l kifolyólag a mai napon a versenyz?knek nem kellett feladatot megoldaniuk.

 

A Szabadban.hu csapat sajnos sms-ben jelezte a f?szervez?nek, hogy feladták a versenyt a pilóta Budapest felé vette az irányt míg a navigátor Czine Zoltán legalább Bamakóig szeretne eljutni ha kell akár autóstoppal is. Szép volt Fiúk! Hajrá Zoli!

 

Akikr?l még jó híreket kaptunk azok a Dáciás csapat, állítólag jól megy a kocsijuk nincsenek újabb szerviz problémáik.

 

A holnapi cél Nouadhibou lesz, ami már Mauritánia, a feltételezett napi autózás 425 kilométer. A Fiúknak több katonai ellen?rz? ponton is át kell majd haladni, ahol általában mindig elkérik a papírjaikat. Az alkohol behozatalt nagyon komolyan büntetik az országban, több ezer eurós bírságot szabhatnak ki arra, aki nem tartja be ezt a rendeletet, de joguk van a szabálysért?t azonnal kiutasítani az országból. A helyi mauritán pénzt UM-nak írják, ami Mauritán Uguiya-t jelent, értéke körülbelül megfelel 1 forintnak.

 

A határátlépésnél még a petit cadeau (ejtsd: pöti kád?) szót fogják sokszor hallani a Fiúk. A jelentése kis ajándék (itt már jól fog jönni a becsomagolt francia szótár), ami a határnál olyan 5-10 eurót jelent majd készpénzben a határ?r markába csúsztatva. Reméljük mindenki épségben megérkezik Dakhlába.

 

Motorváros Team –Trabi Cabrió

www.TrabanttalAfrikaba.hu

www.motorvaros.hu

 

forrás: Motorváros Team, www.budapestbamako.org, www.csepelcsapat.hu, szabadban.hu

képek: www.vilagfa.gportal.hu; www.szabadban.hu; www.budapestbamako.org,

 

 



teve

BB2 7. nap hírei: A Motorváros Team sárga angyalként és rend?ri er?k segítségével teljesítette a tegnapi marokkói etapot  
2007. január 19.

A Trabisok szervízzel és alkatrésszel segítették a f?szervez? Volkswagen Bogarát az el?rejutásban, és helyi rend?rökkel nyittattak ki egy benzinkutat az éjszaka
további képek >>>  

2007.01.19. – www.trabanttalafrikaba.hu


A csütörtöki nap 800 kilométeres Tata felé vezet? szakasz Trabant cabriósaink számára már feladat megoldásokkal telt, mivel a Fiúkban egyre inkább er?södött a versenyszellem. Úgy gondolták, ha eddig semmilyen technikai probléma nem akadt az autóval, akkor immáron ténylegesen belevághatnak az afrikai versenysport s?r? homokjába.

 

Természetesen nagyon gyors haladásról nem beszélhetünk, hiszen voltak olyan szakaszai a napnak ahol a marokkói k?sivatag éreztette hatását, - amit látványként az egyik résztvev? úgy jellemzett, mintha a Mars felszínét látná - mivel az autó fel le ugrált, ami nem kímélte se az autót se utasaikat, mindeyt 200 kilométeren keresztül. A húzósabb szakaszoknak néhány üveg szponzori sör látta kárát, pedig a Trabi maximális sebessége ezeken a szakaszokon mindössze 15 km/h volt.

 

A Trabant söf?rje, Krúdy Szabolcs a mai napon a verseny ötletgazdáját segítette az el?rejutásban. Szabó Gál András, azaz „Villám Géza” Volkswagen Bogara adta meg magát, aminek elindulását Trabisaink a szervízelésen túl még alkatrésszel is segítették. A képeket a nagy eseményr?l és a tegnapi folyómederr?l, a köves utakról, ITT TALÁLHATÓ.

 

A Motorváros Team CB adó-vev?je már nem m?ködik, a m?holdas telefont se használják, a laptop pedig el? se került eddig a csomagtartóból. Annyit elmondtak a Fiúk, hogy az itiner amit, a tegnapi napon kaptak tévedésekre adott okot, és a versenyz?k közül többen is eltévedtek és utat egyáltalán nem találtak, pedig az itiner szerint azon kellett volna menniük egy darabon. A Trabisok tanulság az útirány megtalálásával kapcsolatban, hogy mindig jó ha van az embernél térkép és GPS, de sokkal egyszer?bb és hatékonyabb ha megkérdezik a helyieket, hogy merre is kell menni.

 

A Trabantos Afrikában is találékony, így volt ez az este folyamán a Fiúkkal is, amikor éjnek évadján a helyi rend?rökkel nyitattak ki egy útjukba es? benzinkutat, mivel már csak 3 liter üzemanyag kotyogott a tankjuk alján. Végül az aznapi célállomást Tata-t éjfél felé érték el. Szép teljesítmény, csak így tovább! A Fiúk innen üzenik az autó szerelésében nagy szerepet játszó Varró Gábornak, hogy „Köszönjük Gabi bácsi, a Trabi egyszer?en szuper semmi probléma és megy mint az ördög.”

 

A Tata-i etap motoros befutói az Axiál Rally Team képvisel?i voltak, akik harmadikként értek célt, bár ?k csak túra kategóriában indultak A Desert Fox Team Ford Sierrája tegnap megadta magát, majd javítás után a kettest kihagyva a többi sebesség fokozat azóta kiválóan m?ködik. Az Ezüsttekn? Csapatának sajnos nevéhez híven az olajtekn?je lyukadt ki, de úgy tudjuk azóta folytatták útjukat.

 

A szabadban.hu Bamakocsijának olajszivárgása megsz?nt helyette olajfolyás lépett fel, ami megnehezítette Zoli és Csaba napját. Az autójuk lassan több olajat eszik, mint üzemanyagot, de a fiúk kitartanak. A csapat itthon maradt tagjai már beszerezték a szükséges alkatrészeket és DHL-el küldik utánuk Mauritánia f?városába, ahova az itiner szerint kedden érnek el a srácok.

 

A mai nap célpontja a nyugat-szaharai Camping Le Roi Bedouin lesz, amit már az Atlanti óceán partján haladó f?úton körülbelül 640 kilométer alatt érnek majd el. A nap során a maihoz hasonló feladatokkal (senki földjén álló kilométer kövön lév? felirat megtalálása, eláruljuk a mai megoldás a Bamako2 volt) kell majd megküzdeniük a por, a meleg, a tevék és a kéreget? gyerekekkel egyetemben.

 

A Nyugat-Szahara népe nem tartja magát marokkóinak, ezt ellensúlyozandó a marokkóiak pedig nem ismerik el a nyugatszaharaiakat. Célszer? mindig megkérdezni a helyieket melyik népcsoporthoz tartozónak vallják magukat és ennek fényében beszélni az országukról.

 

A Motorváros Team a mai nap délután 5 óra felé lassan eléri a táborhelynek kijelölt Camping Le Roi Bedouint, ahol elmondhatják, hogy ezen az estén már a sivatagban hajtják álomra a fejüket. A holnapi célpont: Dakhla város, napi autózás kb. 550 km

 

Sms küldés a csapatnak: http://services.thuraya.com/sms.html oldalon ingyenesen

MOTORVÁROS TEAM – Trabant cabrio telefonszáma: 00 88 216 212 32442

 

 

Motorváros Team –Trabi Cabrió

www.TrabanttalAfrikaba.hu

www.motorvaros.hu

 

forrás: Motorváros Team, www.budapestbamako.org, www.csepelcsapat.hu, szabadban.hu

képek: Motorváros Team, www.vilagfa.gportal.hu; www.szabadban.hu; www.budapestbamako.org,



teve

BB2 6. nap hírei: Általános összefoglaló a Budapest –Bamako2 futam utolsó marokkói etapjáról  
2007. január 18.

Tábort?z és három „lassú járm?” hiánya a k?sivatagban
további képek >>>  

2007.01.18. – www.trabanttalafrikaba.hu

 

Tábort?z, három „lassú járm?” és k?sivatag, datolyapálma lik?rrel

BB2 6. nap hírei: Általános összefoglaló a Budapest –Bamako2 futam utolsó marokkói etapjáról

 

Ver?fényes napsütés és a hamísíthatatlan marokkói k?sivatag köszöntötte a Bamakosokat az els? igazi afrikai etapon. A f?szervez? Szabó Gál András elmondása alapján a mai napi 800 kilométeres távval nem volt mindenkinek könny? dolga. A Fem Fatal Field csapat navigátora egy GPS kezelési hibából kifolyólag Fes felé irányította pilótáját és így nem tudták a mai feladatokat teljesíteni. "Nem értettük, hogy miért nem látunk senkit a mez?nyb?l egész nap" - mondta Horváth Mária.

A szabadban.hu Suzukijukkal a tegnapi és mai versenyszakaszokat kihagyták biztonsági okokból. A fiúk a 13-as számú Bamakocsit egy pillanatra sem merték otthagyni és biztos ami biztos alapon hatos konvojban haladtak egész nap.

Tegnap este Merzouga-ban az aznapi etap célállomásán, Szabó Gál András csatlakozott a többiekhez, és együtt iszogatott a többi versenyz?vel és a túra kategóriás résztvev?kkel egy hatalmas tábort?z mellett Merzouga-ban. A kemping melletti szállodában többen is remek vacsorával kényeztették magukat, és valljuk be jól tették, hiszen ki tudja mikor adódik ilyen lehet?ség az elkövetkez? napok Nyugat-Szaharai etapjain.

 

A f?szervez?t egy gondolat bántotta csak, hogy eddig még nem találkozott egyetlen szálláshelyen sem a Trabant cabriosokkal, sem a Daciasokkal, sem pedig a Csepel csapattal. Feltételezte, hogy ez a három csapat vagy úton van, vagy pedig éppen szerelnek, de sosem táboroznak. Sajnos a kis Trabantról semmit nem sikerült megtudnunk a mai napon, se a többi „lassú” járm?r?l, de éppen ezért nagyon drukkolunk, hogy ne legyen semmi gond az autóikkal. Bár ha Csepel csapat legy?rte az Atlaszt és a Trabant a folyóból is kikecmergett, akkor nem hiszem, hogy bármi gondjuk adódhat a sivatagban.

 

Természetesen apróbb indokok miatt csúszhat egy reggeli indulás, mint a Csepel csapatnál, akik ma reggel nem tudtak elindulni, de könnyed szervizelés után délután már a k?sivatagban jártak és a legutolsó hírekben már csak 160 kilométerük volt hátra a következ? marokkói célpontig Tata-ig.

 

Egy kis ízelít?, hogy milyen feliratok között kell kiigazodni a versenyz?knek ha egy ottani városba tévednek: „Dünya'daki en büyük elmasın adı nedir?” Ez csak egy példa volt a helyi zenei kultúrából, de még szerencse, hogy a Motorváros Team családi nyomásra rendelkezik francia szótárral. A szótár ellenére a Trabisoknak még tegnap sikerült beazonosítaniuk a datolyapálma lik?rt, amit ugye hajnalban ki is próbáltak. „A régi arabok fizet?eszközként használták a datolyát… Hogy er?s fizet?eszköz lehetett-e, azt nem tudom, de hogy italnak az, az biztos!” – mondta Roland a Trabi cabrio navigátora.

 

A holnapi célpont: Campin Le Roi Bedouin, Nyugat-Szahara, napi autózás kb. 640 km

 

Sms küldés a csapatnak: http://services.thuraya.com/sms.html oldalon ingyenesen

MOTORVÁROS TEAM – Trabant cabrio telefonszáma: 00 88 216 212 32442

 

Motorváros Team –Trabi Cabrió

www.TrabanttalAfrikaba.hu

www.motorvaros.hu

 

forrás: Motorváros Team, www.budapestbamako.org, www.csepelcsapat.hu, szabadban.hu

képek: www.vilagfa.gportal.hu; www.szabadban.hu; www.budapestbamako.org,



teve

BB2 5. nap hírei: A Motorváros Team Trabija egy folyó mederbe ragadt, „els?re jó ötletnek t?nt áthajtani rajta” nyilatkozta Krúdy Szabolcs az autó vezet?je.  
2007. január 17.

Szerencsés kimenetel? folyómeder „átúszás” a Trabival útban Merzouga (Marokkó) felé
további képek >>>  

A kedd este 22 fokban, szinte nyári melegben és az évszakhoz hasonló kellemes hangulatban telt a Motorváros Team számára. A Trabi cabriós fiúk Szabolcs és Roland gondolták még utoljára lazítanak ebben a melegben és a helyi alkohol tilalom ellenére Nador egyik bárjában gyomorer?sít?k fogyasztásával kezdték az estét. Több másik csapattal is összefutottak, akik Szabolcsékkal ellentétben eléggé fáradtak voltak (mivel ?k már egy napja várták a mez?nyt, hogy odaérjenek így kipihenhették magukat) és erre való hivatkozással nem töltöttek el sok id?t velük. A Trabant cabriósok nem siették el, egészen hajnali négy óráig sikerült a személyzetét rendeléseikkel ébren tartaniuk. A problémák a felkeléssel kezd?dtek, hiszen a hajnali öt órás indulás már a négy órás lefekvéskor meghiúsulni látszott. Így is történt, a csapat reggel kilenc órakor tudott csak elindulni a többiek nyomában, akik már jóval el?ttük nekiindultak az aznapi feladatoknak.

 

Trabis csapatunk eddig is elhagyta a járt utat ma sem volt ez másképp. Mivel a napi feladatok kiosztásánál valami keveredés támadt még el?z? nap így a Fiúk gondoltak egyet és a mai nap is kihagyták az etapban szerepl? kincskeres?s és egyéb bet? megtalálós feladatokat. Nekiindultak egy aszfaltozott útnak, ami éppen célirányban állt és kezdetét vette az aznapi 1100 kilométeres szakasz.

 

Szabolcsék mióta Afrikába értek nagyon sok segít?kész emberrel találkoztak és természetesen a helyiek mindenhol nagyon megcsodálták a kis járm?vet. Amíg aszfaltot éreztek a Trabi kerekei alatt, addig nagyon jó hangulat uralkodott közöttük de a jókedvet a meglep?dés váltotta fel, amikor hirtelen elt?nt az aszfalt és vele együtt az út is. Elérkeztek a nagy semmi közepére, ahonnan félelmet nem ismerve továbbindultak a köves útnak látszó terepen, a GPS szerint toronyiránt. A következ? akadályt egy folyó jelentette, amin se közel se távol nem láttak hidat. Bátor és már-már vakmer? Trabisaink nem riadtak vissza nekivágtak a folyónak. Els? hallásra jó ötletként számon tartott akciójuk azonban szó szerint megfeneklett. A kis Trabi ott állt a folyó közepén és nem akart se el?re se hátra megmozdulni. De a páros nem adta fel, sikerült kiszabadítani a Trabit a víz fogságából. Az folyó átszelésének anyagi kára csekélynek mondható, ugyanis a rendszámuk bánta.

 

A többi résztvev?  közöttük a Barna Ádám - Barna Tibor testvérpáros alkotta Tarhonya Rally Racing Team délután négykor már az Atlaszon kelt át. Azt mondják a táj lélegzetelállító, havas csúcsokat láttak mindenütt. A csapat 15 éves Toyota-ja még mindig jól bírja, a fiúk lépten-nyomon dícsérgetik. Összesen hét nap, és 3722 km választja el ?ket Nouakchott elérését?l, ahol a tervek szerint, 2007. január 27-én elkészítik a világtörténelem els? tevetarhonyáját. (többi csapat képek, klikk ide)


 motorosok csapata az Axiál Rally Team örömmel jelentjük szintén nagyon bátor résztvev?ként szintén az Atlaszon keresztül vágtak neki a mai napi etapnak.

 

Az Üvegtiris csapat reggel biztosan elindult Nadorból, sajnos a járgány több sebb?l vérzik, már nem m?ködik a Cd lejátszójuk sem, de még halad!

 

Az Asztroweb csapata eddig a marokkói vámvizsgálatot tartotta a legnehezebb szakasznak, hiszen nem volt egyszer? 15 pecsétet megszerezniük a helyi vérmérséklettel megáldott kiabáló vámosok között. A csapat egy új taggal b?vült ugyanis a mai naptól kezdve új útitársuk Szabó Eszter lett, akit a f?szervez? testvéreként és a futam pr felel?seként is ismerhetünk.

 

A Budapestr?l kétszeresen is elinduló Quart Team, akik eddig hengerfej problémákkal küszködtek, jelezték, hogy péntekre tervezik a mez?ny beérését.

 

Nemrég kaptuk a hírt, hogy a Trbant cabriósok este nyolc óra körül már csak 80 kilométerre voltak az aznapi céltól. Reméljük, hogy lelkesedésük és a kelet-német technika kitart, teljesítik a napi távot és amint beérnek az Erg Chebbi d?nék lélegzetelállítóan szép látványával térnek nyugovóra, de ha ma este már túl sötét lesz mindehhez. akkor holnap ezzel felejthetetlen tájképpel fog indulni a napjuk. Továbbra is szurkolunk MINDENKINEK!

 

 

Sms küldés a csapatnak: http://services.thuraya.com/sms.html oldalon ingyenesen

MOTORVÁROS TEAM – Trabant cabrio telefonszáma: 00 88 216 212 32442

 

Motorváros Team –Trabi Cabrió

www.TrabanttalAfrikaba.hu

www.motorvaros.hu

 

forrás: Motorváros Team, www.budapestbamako.org

képek: www.vilagfa.gportal.hu; www.szabadban.hu

teve

BB2 4. nap hírei: Holnap kezd?dik a homokkal való küzdelem, marokkói er?gy?jtés után indul az Afrikai szakasz  
2007. január 16.

A Motorváros Team teljes nyugalomban várta a mez?ny további részét Marokkóban
további képek >>>  

2007.01.15. – www.trabanttalafrikaba.hu

 

A Motorváros Team teljes nyugalomban várta a mez?ny további részét Marokkóban

BB2 4. nap hírei: Holnap kezd?dik a homokkal való küzdelem, marokkói er?gy?jtés után indul az Afrikai szakasz

 

 

Miközben mi itt a hidegben gyengécske napsütésben izgultunk értük, addig Trabant cabriósaink Szabolcs és Roland, kipihenve, frissen és rövidnadrágban itták mentateájukat és várták a futam többi beérkez? résztvev?jét.

 

A Trabant m?szaki állapotáról eddig nem sok szó esett, mivel nagy javítások, szervizelések eddig nem történtek. De annyit el kell mondanunk, hogy a bejáratása a kis Trabinak remekül sikerült, hiszen az európai autópálya szakaszokon hármasban már 85 km/h-val száguldott az NDK katonai „dzsip”, és négyesben pedig már sikerült elérni a 120 km/h-ás ténylegesen végsebességet is. Szép teljesítmény, csak így tovább Fiúk!

 

A tegnapi napon sikerült elérni a Csepel csapatot (69), akik délután háromkor már Taragonánál jártak Barcelona közelében, a három fiúból álló csapatból eddig csak egyikük fogta még a volánt, ezek szerint nagyon jól bírja. A dél-spanyolországi Murciánál elég nagy felt?nést keltettek, mikor az áramszerzést egy utcai kandelláber segítségével biztosították maguknak. De a csapat 70 km/h-ás utazó sebessége ellenére a legfrissebb hírek szerint ma, azaz kedd délel?tt befutott Almeria kiköt?jébe utolérve az élbolyt, ahol aztán az esti komppal érték el Afrikát.

 

A Dáciával Bamakóba csapat (17) a tegnapi napon délután még 100 kilométerrel Barcelona el?tt járt, velük voltak a Szabadban.hu (13) tagjai Zoli és Csaba is a Suzukival, akik kissé kimerülten (ahogy ezt képeink is bizonyítják, klikk ide), de annál büszkébben értek be kedden hajnali kett?kor a célba. Egy kevés alvás után nekik a délel?tti tízórás kompot sikerült elérni a kiköt?ben és 6 óra hajókázás után elérni Afrikát.

 

A Motorváros Team napja elég kés?n , olyan tizenegy órakor kezd?dött, mivel az elmúlt napok alvásmentes id?szakát az itinerben is feltüntetett Hotel RIF-ben sikerült kipihenniük. A csapattal együtt még pár motoros és az Asztroweb (74) tagjai várták nagy nyugalomban a többieket.

 

A verseny kategóriában ma kétnapos szakasz kezd?dik, aminek a végén a versenyz?knek legközelebb holnap este tíz órakor a marokkói Merzouga d?néinél célba érni. A több, mint 1100 kilométeres távon több feladattal és a marokkói k?sivatag zordságával is meg kell küzdeniük az indulóknak.

 

 

Sms küldés a csapatnak: http://services.thuraya.com/sms.html oldalon ingyenesen

MOTORVÁROS TEAM – Trabant cabrio telefonszáma: 00 88 216 212 32442

 

Motorváros Team –Trabi Cabrió

www.TrabanttalAfrikaba.hu

www.motorvaros.hu

 

forrás: Motorváros Team, www.budapestbamako.org



teve

BB2 3. nap hírei: Majdnem bebörtönözték a Trabant cabriosokat Spanyolországban  
2007. január 15.

A Motorváros Team a versenykategóriában els?ként lép afrikai partra ma délután négykor.
további képek >>>  

A Motorváros Team a versenykategóriában els?ként lép afrikai partra ma délután négykor

BB2 3. nap hírei: Majdnem bebörtönözték a Trabant cabriosokat Spanyolországban

 

A Trabisok jóval a Budapest-Bamako résztvev?i el?tt járnak és már a Marokkóba tartó kompon pihenik ki az eddigi fáradalmaikat. A nagy el?ny természetesen úgy jöhetett létre, hogy a második napon a Motorváros Team kihagyta az aznapra tervezett két kincskeres? feladatot. A döntés adta magát, mivel a feladatként kijelölt pontokat a versenyz?k a futam során minden nap korán reggel 7-8 óra tájban kapják meg. A Trabantosok pedig nem várták meg a hajnali hét órás eligazítást, hanem robogtak tovább, hogy legalább id?ben és ezzel együtt els?ként érjenek át Afrikába, ha már pontokat így is, úgy is veszítettek volna az id? veszteség vagy a kihagyott feladatok miatt.

 

A választásuk végs? soron logikus, hiszen ha feladatokkal is foglalkoznak, akkor biztosan id? hátrányba kerülnek a többiekkel szemben, amit aztán nagyon nehéz lenne ledolgozni, így pedig Marokkóban gyönyör? napsütésben várják a nagy afrikai túra kezdetét és a többi versenyz?t.

 

Ma kaptunk hírt a többi csapatról is, miszerint még az els? nap Ausztriában a versenykategóriában induló Quart Team csapatának lettek hengerfej problémái, akik azóta jelezték, hogy egy napos késéssel ugyan, de folytatják útjukat. A tegnapi nap híre, hogy az indulók közül többen is láttak egy füstölg? Dáciát az autópályán, de mi csak reménykedni tudunk, hogy nem a 17-es rajtszámmal induló Daciával Bamakoba csapat autója adta meg magát. A második nap a 12-es rajtszámmal induló Alsópetényi Kolomposok csapatának Ssang Yong terepjárója robbant le, és mivel vasárnap nem találtak nyitva tartó szervizt, így ?k is egy napos késéssel csatlakoznak majd a futamhoz.

 

Az els? és a második napon is els? helyen futott be a versenykategóriában induló 18-as rajtszámú Agrianna Technosport Team, akik Nissan Pathfinderrel érték el ezt a szép teljesítményt. Nekik is gartulálunk! Természetesen az afrikai szakaszon már a Trabant Tramp is részt vesz a feladat megoldásokban és reméljük a Nissan el?tt fognak célba érni legalább az egyik nap.

 

A Trabant cabriósok a mai nap reggelén a mez?ny élén haladva már hajnali négy órakor az Almeria-i komp-kiköt?nél táboroztak. A 10 órakor induló komphoz már két órával az indulás el?tt ott kellett lenniük, amivel nem is volt problémájuk a Fiúknak. A gond helyi rend?rök képében a kompra szállás el?tt jelentkezett. A rend marcona ?rei bekísérték Szabolcsot és Rolandot az irodába, ahol kérd?re vonták ?ket a hamis 20 eurós ügyében. Szegények azt sem tudták mir?l beszélnek nekik, mire nagy nehezen kiderült, hogy amivel fizettek az a 20 eurós hamis volt.

 

A rend?rök már a börtönt emlegették, amikor is Roland kommunikációs kézségét latba vetve sikerült kimagyarázniuk magukat, amire Szabolcs ráer?sített és a Budapest-Bamako futam részvételt emlegetve, így együttes er?vel sikerült meglágyítani a hivatalos szerv szívét. A hamis eurós útja egy benzinkúton keresztül vezetett a páros pénztárcájába, de végül a rend?rségi iratmegsemmisít?ben kötött ki, ahol aztán a rend?rök a bizonyíték eltüntetése után „Bon voyage!” felkiáltással elengedték ?ket, így még pont elérték a marokkói Nadorba tartó kompot.

 

 

Sms küldés a csapatnak: http://services.thuraya.com/sms.html oldalon ingyenesen

MOTORVÁROS TEAM – Trabant cabrio telefonszáma: 00 88 216 212 32442

 

Motorváros Team –Trabi Cabrió

www.TrabanttalAfrikaba.hu

www.motorvaros.hu

 

forrás: www.budapestbamako.org



teve

BB2 - 2. nap hírei: A kis Trabi a hetedik helyen végzett a szombati etapban  
2007. január 14.

Gyorsaság és precíz feladatmegoldás jellemezte a Trabit az európai szakasz elején
további képek >>>  

A Budapest-Bamako rally els? napjának végén Olaszországba érkeztek a versenyz?k. A Motorváros Team versenyz?i a Trabi cabrióval a hetedik helyen végeztek az aznapi etapon. Gratulálunk a Fiúknak, szép volt! Hasonlóan meglep?dtek a futam többi résztvev?i is, mivel összesen húszan mérik össze tudásukat és erejüket versenykategóriában, ebb?l a Trabival hetediknek végezni, ráadásul az európai autópályás utakon nagyszer? teljesítmény.

 

A szombati feladatok megoldása gyorsan ment, mindent megtaláltak els?re. Az aznapi szállásra az olaszországi Velencébe este nyolc óra körül értek, ahonnan már mentek is tovább. A többiek lelkesen indultak el a szálloda irányába aludni és regenerálódni kicsit. De kitartó Trabis csapatunk nem állhatott meg hajtott tovább, hiszen 80-90 km/h-ás végsebességgel a többiek tempóját követve még egy hét múlva se érnék el a marokkói határt.

 

Most már elárulhatjuk a Motorváros Team az európai szakaszon nem a feladatok teljesítését t?zte ki célul, (ezt már el?re tudtuk, hogy nem fog menni), hanem az Afrikába els?nek érkezést t?ztek ki maguk elé. Drukkolunk nekik, hogy sikerüljön!

 

Miközben vasárnap hajnalban éppen Olaszországon át robogtak a francia határ közelében történt az els? szerelés, amiért meg kellett állniuk. A hátsó beépített üzemanyagtartály AC pumpája adta meg magát, amit sikeresen kijavítottak. Hajnali 3 órakor már a francia határt is maguk mögött tudták.

 

A vasárnapi jó ebédhez már Spanyolországban szólt a nóta, hiszen a mai napot feladatok megoldása nélkül kellemes melegben turista kocsikázással töltötték el. Mindkettejüknek sikerült aludni kicsit az autóban felváltva, ami enyhülést adott a fáradtság ellen. De mivel Spanyolország és Marokkó között kompon fognak majd átkelni ami minimum 6 órás semmittevést jelent, így lesz id? behozni az elmaradt alvást.

 

A mai napon délután három óra felé Trabantos versenyz?ink már megjárták a Costa Barava strandját (ahol sok képet is készítettek, reméljük már holnap fent lesznek a galériában) és utána barcelonai város nézésen vettek részt, hiszen az esti kompot, ami Spanyolország déli felén található Almeria városból indul már úgysem érik el, ezért a holnap reggeli marokkói Nadorba tartó komppal fognak nekivágni és remélhet?leg a futamból els?ként érkezni Afrikába!

 

Igy kívánunk jó pihenést a Fiúknak, rájuk fog férni hiszen holnap már Afrikában lesznek!

 

Sms küldés a csapatnak: http://services.thuraya.com/sms.html oldalon ingyenesen

MOTORVÁROS TEAM – Trabant cabrio telefonszáma: 00 88 216 212 32442


További képek az indulásról a Trabant-Wartburg Klub oldalán. Klikk ide.


Motorváros Team –Trabi Cabrió

www.TrabanttalAfrikaba.hu

www.motorvaros.hu



teve

1. nap hírei: Ma indult útnak a flúgos futam a Felvonulási térr?l  
2007. január 13.

Szemünk fénye Trabant cabriónk is elindult meghódítani Afrikát, helyzetjelentés a mai feladatokról. Ne hagyd ki, nézd meg az indulásról készült képeket is a galériában.
további képek >>>  

2007.01.13. – trabanttalafrikaba.hu híre


A mai napon már hajnalban különös autócsodák, felmatricázott 4x4-es terepjárók, motorosok, keleti autócsodák, köztük a Motorváros Team Trabant cabriója (akit elkisért a 4 évvel öregebb ”ikertesója” azaz egy másik Trabant Tramp) is kint álltak a kissé néptelen és sötét Felvonulási téren.

 

Hiszen ma eljött a nagy nap! A Budapest-Bamako rally történetének második futama ma reggel 8 órakor a magyar és a mali himnusz elhangzásával kezdetét vette.

 

A Trabant Cabriós csapat két menetre kész tagja már hajnali 6 órakor ott fagyoskodott a téren és próbálták elhelyezni az amúgy is sz?kös csomagtérrel rendelkez? Trabiban a barátoktól ismer?sökt?l, az európai szakasz er?nléti felszereléseként kapott söröket, pálinkákat és energiaitalokat.

 

A tömeg elég nagy volt, úgy t?nik mindenki látni akarta a flúgos futam még flúgosabb indulóit és csodajárm?veiket. Nagy feltünést keltettünk Trabant cabriónk „ikertestvérével”, aki ugyan 4 évvel volt id?sebb az éppen Afrikába induló társánál, de matricázás és alapszín tekintetében teljesen ugyanolyan, ezért aztán mindenki azt hitte, hogy mind a két Trabant Tamp megy majd Bamakóba. Szeretnék mindenkit megnyugtatni a hír kacsa, csak a fiatalabbik, az 1987-es Tramp lesz az egyedüli aki két ütemmel „száguldja” végig az európai szakaszt (is).

 

A szélvész sebességet mi sem mutatja jobban, mint, hogy már délután kett? órakor az olaszországi határ közelében jártak. Mivel verseny kategóriában neveztek, ezért napi feladatokat is teljesíteniük kell. Mára három feladat is jutott, az egyiket még Magyarországon Körmenden a kastélyban kellett megtalálni és egy szobor talpáról leolvasni, utána osztrák szomszédainknál egy kincses ládikát kellett megtalálni és a benne lév? könyvbe beleírni, majd jöhet az Olaszországi etap, ahol egy koordináta pontokkal meghatározott benzinkútról kell számlát kérni, amit majd az etap végén be kell mutatni az összes feladat megoldással együtt.

 

A fiúk nem fáradtak egyenl?re, hiszen ez még csak az els? nap. Mi drukkolunk nekik, hajrá Motorváros hajrá Trabi! A következ? nap történetei realtime, azaz majdnem él? közvetítésben olvashatók majd a holnapi nap során.

 

Aki pedig szeretné sms-ben is kifejezni érzelmeit könnyen megteheti az alábbi web oldalon ahol a Motorváros Team telefonszámára tud ingyen sms-t küldeni nekik!

MOTORVÁROS TEAM – Trabant cabrio telefonszáma: 00 88 216 212 32442

Sms küldés web oldala: http://services.thuraya.com/sms.html

 

További képek a Trabant-Wartburg Klub oldalán. Klikk ide.

A holnapi viszontolvasásra,

Motorváros Team –Trabi Cabrió

www.TrabanttalAfrikaba.hu

www.motorvaros.hu

 



teve

A Motorváros Team is Bamako felé veszi az irányt (a szabadban.hu cikke)  
2006. december 08.

"...Úgy gondolják (és jól gondolják), hogy felt?n? látványosság lesz, amint kis cabrio Trabantjuk megjelenik valamerre a közel 8000 km-es távon. És legyünk ?szinték, a "cabrio feeling"-et egy trabival is átlehet érezni!.."

A Motorváros Team tagjait a Trabantok iránti lelkesedése vitte odáig, hogy Trabi cabrioval beneveztek a 2007-es magyar Dakarként emlegetett Nyugat-afrikai rallyra. Úgy gondolják (és jól gondolják), hogy felt?n? látványosság lesz, amint kis cabrio Trabantjuk megjelenik valamerre a közel 8000 km-es távon. És legyünk ?szinték, a "cabrio feeling"-et egy trabival is átlehet érezni! A tavalyiak között sem volt, és az idén nevezettek között sem található még egy kétütem? autó. Ha ezt a tényt vesszük, akkor bátor, kalandos kedv? emberekr?l beszélhetünk, mert valószín?leg oka van, hogy a nevezett csapatok valamiért inkább a négy ütem mellett döntöttek! Céljuk, hogy mindenkinek megmutassák, hogy a mindössze 26 lóer?s kisautóval és er?s csapatszellemmel illetve közös összefogással is el lehet jutni Bamakoba.

Megy a trabi, megy a trabi Afrikába;
Sok embernek tátva marad ám a szája;
A nagy melegben, nem lesz ponyva;
Szurkoljál, hogy érjen oda Bamakoba!

Az idei indulás látványos média figyelem mellett zajlik majd, amiben ?k is jelent?s részt vállalnak. Hogy miben? Az még sajtó titok. Ígéretet tettünk, hogy nem tudunk róla, amíg nem lesz nyilvános az információ! A 2007-es mez?nyt a média végig figyelemmel kíséri. A rajt után helikopterr?l és túra kategóriában nevezett autóból, illetve a versenykategóriában induló szabadban.hu csapatától tudósítók tájékoztatják folyamatosan a néz?ket a 2007-es Bamako rally versenyének alakulásáról. .

szabadban.hu
teve

1nap és indul a FUTAM  
2007. január 02.

Ne hagyd ki a Budapest-Bamako rajtját a Felvonulási téren.. Gyertek integessetek a verseny kategória legesélyesebbjének, a Trabant Cabriós Motorváros Team-nek!!

2007. január 13-án szombaton 8:00 órakor a Felvonulási térr?l útjára indul 105 csapat, hogy Budapestr?l eljussanak Nyugat-Afrikába, Mali f?városába Bamakóba. Lesz aki motoron, van aki Csepellel, Dáciával vagy egyéb korú és nem? 4x4-es terepjáróval vág neki a 8000 kilométeres távnak.

A Motorváros Team Trabant Trampje természetesen verseny kategóriában indul, és kisuvickolva csillogó villogó karosszériával ott fog állni az indulók között, hogy dübörg? motorral útnakl induljon és célba is érjen majd!

Gyertek ki, nézzétek meg, legyünk minél többen, hiszen barátok és bíztatás nélkül nem jutnának a Fiúk messzire!Budapest-Bamako rajt meghívó



teve

LusteeNet